vrijdag 12 oktober 2018

Haken: sponsje, dekens en meer

Tussen alle bedrijven door wordt er ook nog gehaakt. Heerlijk als ontspanning na een drukke dag. Bij elke steek wordt er weer een knoop in mijn hoofd ontrafeld. Eigenlijk is het een soort meditatie.

Gisteren kreeg ik van een vriendin de vraag of ik ook schuursponsjes kan maken. Dat wil ze graag gaan gebruiken ipv de 'prachtige' gifgroene sponsjes. Even googlen en wat uitproberen en het is gelukt.  Ik heb er al een uitgeprobeerd en het werkt heel goed. Leuk als je zo zelf op dingen wordt gewezen. Nog nooit over nagedacht dat ik ze zelf ook kan maken.


De spons ligt op een A4tje, zodat de grootte duidelijk is. Het patroon heb ik wat aangepast, maar was heel goed te doen.

Verder zijn een tweetal dekens af. Een voor een goede vriendin die binnenkort een baby krijgt. Altijd leuk om te doen.



En een voor een van onze jongste ukkepukken.



Eergisteren zei mijn jongste zoon: "mama, ik kan mijn sleutel van mijn slot goed herkennen op school, want het is de enige zonder sleutelhanger." Hoezo hint. Daar is snel iets aan gedaan. Hij krijgt sinds vier weken gitaarles en vindt het geweldig. Hopelijk blijft hij zo oefenen en blijft hij er plezier in houden. Zijn wens is om straks verder te gaan met een elektrische gitaar. Na een avond uitproberen is er een geslaagde (vind ik zelf) sleutelhanger uitgekomen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten