zondag 30 juni 2013

Brand

Gisterenavond lagen we in bed. Ik rook vuur. We waren bij een bbq geweest, maar ik kon me niet herinneren dat mijn man in de buurt van de bbq was geweest. Toch even sniffelen aan hem, maar als ik rechtop ging zitten rook ik het net zo duidelijk. Geen van de rookmelders was afgegaan, maar toen ik sirenes hoorde aankomen, ben ik toch maar even uit het raam gaan kijken. De vlammen schoten uit het dak van een oude school vlakbij ons.


Er zit maar een huis tussen ons en die oude school, dus het kwam wel heel dichtbij. Mijn man en ik hebben snel ramen dicht gedaan, kleren aangetrokken, spullen verzameld. De vlammen kwamen steeds hoger, dus toch maar de kinderen uit bed gehaald. Snel schoenen en jassen aan. Mijn ouders had ik al gebeld, die wonen een straat verderop.
Gelukkig konden de twee oudste kinderen bij mijn ouders slapen, wij zijn met de jongste twee bij mijn schoonouders gaan slapen. Mijn man is nog gaan kijken en kwam gelukkig na een tijdje vertellen dat de brand onder controle was. En vanochtend konden we gewoon lekker weer naar huis.
Gelukkig waren er geen gewonden, alleen hebben de muziekschool en de dansschool aan de andere kant van het gebouw water- en rookschade opgelopen. De oude school is al een tijd leeg en staat op de lijst om gesloopt te worden en dat zal nu wel wat eerder gebeuren.
Een spannend nachtje, zo in het begin van de vakantie.

9 opmerkingen:

  1. Dat is zeker een spannend nachtje. Wel schrikken als de brand zo dichtbij komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. owwww bah bah dat zijn de mindere dingen
    geniet van jullie vakantie
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was me het nachtje wel. Echt spannend als vuur zo dicht bij komt. Goed dat jullie uit voorzorg ergens anders zijn gaan slapen. En fijn dat jullie weer snel naar huis konden.
    Jammer van die school. Zo'n brand is heel vervelend voor de leraren en de kinderen. Vaak gaan veel dingen verloren die je niet makkelijk meer terug krijgt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg dat wel. Gelukkig was het een oude school die al leeg stond. De muziek- en dansschool zou in augustus al naar een nieuwe locatie gaan. Die is bijna af, maar ja de materiaalschade is niet fijn.

      Liefs, Evita

      Verwijderen
  4. Akelig, als je zo uit je slaap wordt gehaald en dan nog zo kortbij, toch even spannend! Gelukkig konden jullie elders terecht en is alles nog goed afgelopen!
    Groetjes, rita.
    Hopelijk vinden de dansschool en de muziekschool snel een andere plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg dat wel. De dansschool en de muziekschool zouden in augustus al naar een nieuwe locatie gaan. Geluk bij een ongeluk, maar de materiaalkosten zijn minder fijn.

      Verwijderen