donderdag 10 mei 2018

Pleegkind, moestuin en meer

Sinds vorige week maandag is ons pleegkindje weer naar zijn biologische moeder verhuisd. Een heel dubbel gevoel is het. We hebben het hiervoor gedaan en als het mogelijk is hoort een kind bij zijn biologische familie. Maar we hebben wel anderhalf jaar voor hem gezorgd. Hij is bij ons komen wonen toen hij 10 maanden oud was. Hij is anderhalf jaar met onze kinderen opgegroeid. De kinderen hebben ook een dubbel gevoel. Ze missen hem, maar vinden het nu wel lekker rustig in huis. Gelukkig mogen we hem af en toe ook opzoeken.

Het laatste anderhalf jaar heb ik veel minder blogs geplaatst omdat het heel moeilijk is om te schrijven over je gezin en de privacy te waarborgen van een van de kinderen en zijn familie.
Het is wel dat tot we het volgende pleegkindje mogen verwelkomen ik iets ruimer in mijn tijd zit. Al zijn er altijd wel neefjes of een nichtje waar op opgepast moet worden. Dat doe ik met veel plezier. In deze tijd van het jaar is het wel erg fijn om net wat extra tijd te hebben. Al enige weken zijn er verschillende plantjes opgekweekt.


Een beetje vroeg, maar gisteren zijn de eerste plantjes in de moestuin gezet. Voor de ijsheiligen, dus hopelijk komt er geen vorst meer.



Het was erg nodig dat er plantjes geplant kunnen worden, anders overleven ze het niet.... Zeker niet als een enthousiasteling met zwaard voorbij komt. En dan heel zielig komt zeggen dat hij echt niet weet wat er is gebeurd met nog een rondzwaaiend zwaard in de ene hand en in de andere hand het kopje van net de gele courgetteplant.


Dit jaar hebben we ook een muurkasje. We is trouwens mijn schoonzus en ik. Heerlijk om het samen te doen. Gezellig samen kletsen, samen de verantwoordelijkheid delen. Als de ene niet kan, dan gaat de ander wel gieten, planten of schoffelen. Ze wonen sinds een klein jaar ongeveer naast ons.

Maar door de muurkas hoef ik niet meer elke dag de plantjes van binnen naar buiten te verplaatsen en omgekeerd. Dit jaar hebben we sojabonen uitgeprobeerd en eetbare Oost-Indische kers en eetbare viooltjes. Hopelijk blijft alles zo mooi groeien en werkt het weer dit jaar mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten