woensdag 2 mei 2018

Masterchef

Een paar weken geleden zei een van mijn kinderen: "mama, ik wil iets doen wat we nog nooit hebben gedaan". Zeker omdat het degene was die graag niet te veel nieuwe dingen doet, vond ik het een leuk idee. Op mijn vraag, wat dan, wist hij nog geen antwoord te geven. Een paar dagen later, "mama, ik wil Masterchef spelen". Ontzetten leuk leek me dat. Het mooie was wel dat meneer had bedacht dat hij dan de jury was en wij, lees zijn broers, zus en ik, mochten gerechten maken.

De opdracht was: maak een voorgerecht en een nagerecht. In het voorgerecht moet een zuurtje zitten en het moet zoutig smaken. Het nagerecht was het lekkerst met ook een zuurtje. Misschien kijkt hij toch te vaak naar het programma.

Een week later was het zover. Ik mocht eerst met mijn vier kinderen naar de winkel. Daar konden de producten worden gehaald, die nog niet in huis waren. Superleuk om met vijven naar de winkel te gaan. Zo vaak willen ze niet meer mee als ze 7, 9, 12 en 14 zijn.

Thuis gingen we in toerbeurten aan de slag. Onderstaande foto's geven een impressie van de dag en alle gerechten die zijn gemaakt.



Veel hebben ze zelf gemaakt. Sausjes, pannenkoekjes, chocolade smelten, enzovoorts. En hoe ze bezig waren met de opmaak. Bijna echt ;)


Geweldig om ze zo bezig te zien. Twee mooie bordjes voor de chefs/proevers. De bedenker mocht als eerste commentaar geven en mijn man daarna. 
En wie had er gewonnen.....allemaal een eerste plaats ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten