donderdag 20 februari 2020

Bakken en muziekles

Een van de dingen die ik erg leuk vind om te doen is bakken. Mijn kinderen weten daar soms handig gebruik van te maken. Bijna elke week bak ik wel koekjes die de oudste twee mee naar school kunnen nemen. En de jongste vier mogen na school kiezen of ze een koekje of snoepje willen. Onderstaande waren voor valentijnsdag, jamkoekjes, koekjes met heerlijke zelfgemaakte jam erin.



Maar af en toe zijn er ook verzoekjes. Mijn oudste zoon moest een experiment bedenken voor biologie op school. Het ging over zintuigen. Wat gebeurt er als je een zintuig uitschakelt en je moet iets ruiken of proeven. Hij had bedacht dat daar een appelplaatcake voor nodig was. Met de eerste heeft hij meegeholpen, maar omdat de eerste respondentengroep iets te klein was, waren er nog twee nodig. Helaas had hij het wel erg druk (5 gymnasium), dus ik heb ze maar alleen gebakken.



Gisteren ging ik met de jongste twee dames mijn oudste dochter ophalen van dwarsfluit les. (Erg leuk zo op de rug gezien trouwens.)



Bij thuiskomst lag er een verrassing voor me klaar. Hoeft niet, maar afslaan doe ik het zeker niet.



Twee van de zes kinderen krijgen les, dwarsfluit en electrische gitaar. Hopelijk willen de jongste twee straks ook op muziekles. Mijn oudste heeft wel een tijdje les gehad, maar kan het zichzelf ook heel goed aanleren en speelt niet onverdienstelijk piano en gitaar. Jongste zoonlief is zelfs zo enthousiast dat hij meteen na de les verder gaat en kan in allerlei verschillende houdingen spelen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten